Автор Тема: Виконавче провадження по-новому  (Прочитано 2230 раз)

backyard

  • Full Member
  • ***
  • Сообщений: 185
  • Карма: +12/-3
    • Просмотр профиля
Виконавче провадження по-новому
« : Марта 29, 2011, 14:54:31 »
У новій редакції Закону України «Про виконавче провадження», зокрема, передбачено наступне:

уточнено, які саме виконавчі документи підлягають виконанню державним виконавцем. До таких документів, зокрема, віднесені виконавчі листи судів, ухвали, постанови судів, судові накази, виконавчі написи нотаріусів, постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення і т.д.;

обумовлено, що звернення стягнення на грошові кошти та майно фізичних осіб-підприємців здійснюється за правилами, встановленими для стягнення коштів та майна боржника юридичної особи;

звернення стягнення на зарплату та інші доходи боржника можливо, зокрема, у випадку виконання рішення про стягнення на суму не більше трьох мінімальних зарплат (раніше – двох мінімальних зарплат);

підприємства, підприємці здійснюють відрахування із зарплати боржника і перераховують кошти стягувачу в строк, встановлений для здійснення зазначених виплат боржника, а якщо такий строк не встановлений – до 10 числа кожного місяця, наступного за звітним. При цьому такі підприємства і підприємці кожні 6 місяців повинні направляти державному виконавцю звіт про здійснені відрахуваннях та виплатах;

загальний розмір усіх відрахувань під час кожної виплати зарплати залишився на колишньому рівні – не більше 50% зарплати, яка повинна бути виплачена працівникові, в тому числі в разі відрахування за кількома виконавчими документами.

Новою редакцією Закону істотно скорочено термін пред’явлення для виконання виконавчих документів, що видаються судами: якщо раніше такий термін складав 3 роки, то зараз він скорочений до 1 року. В Прикінцевих та Перехідних положеннях Закону встановлено, виконавчі документи, видані до набуття чинності Закону, пред’являються до виконання в строки, встановлені на момент їх видачі.

Рухоме майно, вартість якого не перевищує 150 неоподатковуваних мінімумів (2550 грн.), товари побутового вжитку, а також інше рухоме майно (якщо стягувач не заперечує) будуть реалізовуватися на комісійних умовах. Нерухоме майно, транспортні засоби, повітряні, морські, річкові судна будуть, як і раніше,будуть реалізовуватися на торгах (аукціонах). При проведенні торгів або комісійного продажу дозволена повторна уцінка до 50% початкової вартості.

Виконавчий збір, що стягується з боржників при виконанні рішень немайнового характеру збільшено для фізичних осіб з 20 до 40 (з 340 до 680 грн.) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а для юридичних осіб – з 50 до 80 (з 850 до 1360 грн.).

Розміри штрафів, які державний виконавець накладає у разі невиконання рішення, що зобов’язує боржника виконати певні дії, а також рішення про поновлення на роботі також збільшені. З моменту вступу в силу нової редакції Закону, розмір штрафу буде становити:

для фізичних осіб за такі дії (чи, радше, бездіяльність) складе від 10 до 20 (від 170 до 340 грн.);
для посадових осіб – від 20 до 40 (від 340 до 680 грн.);

для юридичних осіб відповідно від 40 до 60 (від 680 до 1020 грн.) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Державний виконавець отримав право безпосереднього доступу до баз даних та реєстрів, у тому числі електронних, які містять інформацію про боржників, їх майно та засоби. Порядок доступу до таких реєстрів має встановити Міністерство юстиції спільно з відповідними державними органами.

Відповідно до нового Закону в разі самостійного (раніше – добровільного) виконання боржник несе пряме зобов’язання документально цей факт підтвердити.

Легалізовано новий спосіб впливу на недобросовісного боржника – заборона на виїзд за межі України, але тільки на підставі відповідного рішення суду.
Rage Against the System